Anlam Mimarisi: Dijital Kapitalizmin Kültür Uzayında Yapay Zekâ Stratejileri

Anlam Mimarisi: Dijital Kapitalizmin Kültür Uzayında Yapay Zekâ Stratejileri

Bu oturum, dijital kapitalizmin kültürel dinamikleri ile yapay zekâ stratejilerinin nasıl kesiştiğini tartışır. Anlam üretimi (narrative), değer mimarisi ve kurumsal konumlandırma üzerinden AI yatırımlarını “teknoloji projesi” olmaktan çıkarıp “stratejik anlam tasarımı”na dönüştürmeyi hedefleyen bir bakış sunar.

Ders İçeriği:

  • Dijital kapitalizmde değer üretimi ve “anlam mimarisi”
  • Yapay zekâ stratejisinde kültürel bağlam ve paydaş algısı
  • Anlatı (narrative), marka ve itibar ekseninde AI projeleri
  • “Etki için tasarım”: etik, şeffaflık, güven boyutları
  • Ölçeklenebilirlik ve kurumsal hikâyeleştirme

Öğrenim çıktıları

  • AI stratejisinde kültürel ve sembolik faktörleri tanımlayabilme
  • Projeleri kurumsal anlatı ve değer önermesiyle hizalama
  • Paydaş güvenini artıran şeffaf iletişim ilkelerini uygulama
  • “Anlam–strateji–teknoloji” bağlantısını kurma
  • Kurum içi karar vericileri ortak anlatıda buluşturma

Murat Levent Demircan profil fotoğrafı

Murat Levent Demircan

Galatasaray Üniversitesi - Doç. Dr., GSU Innove Direktörü

1974 yılında İstanbul’da doğan Demircan. Galatasaray Lisesi’nden sonra İ.T.Ü İşletme Fakültesi Endüstri Mühendisliği bölümünden mezun olmuştur. University of Pittsburgh Katz Graduate School of Business’da finans ve pazarlama alanında M.B.A. öğrenimini tamamladıktan sonra doktora çalışmalarını Mühendislik Ekonomisinde Bulanık Mantık ve Uygulamaları alanından İ.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Endüstri Mühendisliği Bölümü’nde tamamlamıştır.